רחוב אהרון כצנלסון - חד סטריות ומעבר חציה נוסף
מאת רועי פן, 25/1/16 (עדכון 29/11/16)
בהמשך לפניות הרבות שקיבלתי בבקשה להביא ל
פינוי הבטונדות מרחוב אהרון כצנלסון,
להלן התשובה שקיבלתי החודש מהעירייה בנושא:
"התכנית תנועתית – גיאומטרית לביצוע הסדר קבע של חד סטריות ברחוב אהרון כצנלסון אושרה בוועדת תנועה מקומית
.
אגף התנועה כרגע בהליך של עדכון וביצוע שינויים קלים בתכנון
.
מיד לאחר האמור לעיל – יועבר הפרויקט לביצוע לאגף דרכים ופיתוח
".
בשם ועד הפעולה של שכונת נוה גן - אמשיך לעקוב ולעדכן עד להשלמת הטיפול
.
[ עדכון - 19/6/16 - מהעירייה נמסר כי "אגף התנועה סיים עם התוכניות והן הועברו לאגף דרכים ופיתוח".
עדכון 9/8/16 - מהעירייה נמסר שאגף דרכים ופיתוח קיבל את תוכנית התנועה, ועובד כעת על השלמת התוכניות הפיזיות הנחוצות לצורך ביצוע - גבהים, תשתיות וכו'. לאחר סיום שלב זה - הפרויקט יועבר לאישור מהנדסת העיר.
עדכון 9/10/16 - מהנדסת העיר מעורבת, ומהעירייה נמסר כי "עדיין עובדים על השלמת התוכניות ע"י מספר גורמים - אדריכלית, אנשי תאורה, דרכים ותנועה. הנ"ל כולל תוכנית גבהים, תאום תשתיות, הכנת הסדרי תנועה זמניים, השלמת תאורה, שפת רחוב, מפרטים טכניים וכתבי כמויות".
עדכון 6/11/16 - החלו העבודות בשטח להסדרת הרחוב כחד סטרי -
לחצו לתמונה.
עדכון 29/11/16 - העבודות הושלמו]
המחסור ב
מעבר חציה ברחוב אהרון כצנלסון בקטע שבין אסירי ציון לטבצ'ניק הוא גזירה שהציבור לא מצליח לעמוד בה
.
משני צידי העיקול בכביש יש 8 גני ילדים, 4 כיתות מעון, מרכז נוער ובית כנסת, ואנשים (ובעיקר ילדים) נאלצים לחצות את הכביש ללא מעבר בטוח
.
פסי ההאטה שהוצבו ברחוב לפני כשנה וחצי אמנם מאטים את התנועה, והפיכת הכביש לחד סטרי כמובן מאפשרת להסתכל בעיקר לעבר כיוון תנועה אחד, אך עדיין - "קודש הקודשים של הולכי הרגל" חסר בשטח
.
לאחרונה פנה אלי בנושא הזה תושב השכונה שי לישצינסקי וביקש שאנסה לסייע, ואני שמח לעדכן שנמסר לי היום מאגף התנועה והבטיחות של עיריית פתח תקוה כי
:
"בקשתך לאישור מעבר חציה להולכי רגל ברחוב אהרון כצנלסון פינת סמטת ד"ר אלכסנדר גרוטו תובא לדיון ב"ועדת תנועה מקומית" הקרובה
".
אמשיך לעקוב ולעדכן עד לביצוע המיוחל (בתקווה) לרווחת כולנו
.
[ עדכון - 10/4/16 - מהעירייה נמסר כי "הבקשה בנושא מעבר החציה נדונה ב"וועדת תנועה מקומית" 2/16 סעיף 84 ונדחתה מהסיבות הבאות:
1. ע"פ תקנות התעבורה של משרד התחבורה לא מומלץ לבצע מעבר חציה בקטע דרך, אלא רק בצמתים מוסדרים.
2. לא נמצא הצדק תנועתי לבקשה."]